Kustomoitavan tuotteen verkkokauppa Tarramonsterille

1. Lähtötilanne

1. Lähtötilanne Antti Pikkarainen Kustomoitavan tuotteen verkkokaupassa tulee kiinnittää erityistä huomiota käyttöliittymään ja asiointikokemukseen. Tuotteen kustomointi ei saa tarkoittaa raskasta ostoprosessia. Antti Pikkarainen Software Developer, Koodiviidakko Oy

Tarramonsterin liikeideana ovat värikkäät ja yksilöidyt nimikointitarrat lastenvaatteiden ja tarvikkeiden merkitsemiseen. Yrityksen aloitettua toimintansa tuotteille lähdettiin toteuttamaan kustomoitavan tuotteen verkkokauppa, jossa asiakkaat voivat itse suunnitella haluamansa näköiset tarrat ja tilata tuotteet suoraan kotiin. Verkkokaupan pääasiallisena kohderyhmänä ovat lasten vanhemmat, isovanhemmat, sukulaiset ja kummit sekä B2B-puolelta esimerkiksi urheiluseurat ja kerhot. Tarramonsterin ViidakkoStore-alustalle rakennettu verkkokauppa avattiin keväällä 2012.

2. Suunnittelu

2. Suunnittelu Sofia Peldán-Wasama Yhteydenpito Koodiviidakon kanssa oli alusta alkaen helppoa ja sujuvaa. ViidakkoStore skaalautui loistavasti tarpeisiimme ja toiminta oli ripeää. Sofia Peldán-Wasama Tarramonsteri

Viidakkostore-alustan valinnassa merkittävänä ominaisuutena nähtiin erityisesti alustan skaalautuvuus yrityksen tarpeita vastaavaksi. Verkkokaupan suunnittelussa tärkeää roolia näytteli käyttöliittymäsuunnittelu, sillä sujuvan ostoprosessin tiedettiin olevan olennainen verkkokaupan menestystekijä. Tuotteen kustomoinnin tuli sujua kätevästi yhdessä tilausnäkymässä ja olla helppoa ostajalle. Myös brändin mukainen raikas ja selkeä ulkoasu oli tärkeä, sillä verkkokaupan toivottiin heijastelevan tuotteiden hauskaa ominaisluonnetta.  

3. Toteutus

3. Toteutus Niko Pääkkönen Tarramonsterin kauppaan on tehty pitkäjänteistä kehitystyötä myös julkaisun jälkeen. Meillä verkkokauppa on aina kokonaispalvelu, ei pelkkä alusta kaupalle. Niko Pääkkönen E-Commerce Manager, Koodiviidakko Oy

Jo pian verkkokaupan avaamisen jälkeen huomattiin, että Tarramonsterin konsepti ja liikeidea on toimiva. Onnistumisen taustalta voidaan löytää useita tekijöitä, joista yksi on verkkokaupan hyvä asiointikokemus. Tarrojen kustomointiin toteutettu käyttöliittymä on yhtäaikaa monipuolinen mutta kuitenkin helppo käyttää ja ympäröity verkkokaupan iloiseen värimaailmaan. Laadukkaasta asiointikokemuksesta kertoo myös verkkokaupan hyvä konversio: yli 14 % kaupan kävijöistä ostaa tarroja. Kaupan hyvää konversiota selittää osaltaan myös tuotteen henkilökohtaisuus ja innovatiivisuus sekä verkkokauppaa tukevat aktiiviset markkinointitoimet. Ylläpitäjien manuaalista työtä vähentämään toteutettiin räätälöidyt tilausraportit, joiden avulla tarroihin tulevat tiedot saadaan päivttymään suoraan tuotantokoneelle.

4. Lopputulos

Katso kuva 4. Lopputulos Sofia Peldán-Wasama Verkkokauppa on sekä visuaaliselta ilmeeltään että sisällöltään meidän näköinen. Kauppa on myös toiminut hienosti ja ollut teknisesti luotettava koko parivuotisen historiamme ajan. Sofia Peldán-Wasama Tarramonsteri

Verkkokaupan markkinointikanavista tehokkaimmiksi on koettu digitaaliset kanavat, joista potentiaalinen ostaja pääsee suoraan linkin kautta kaupan puolelle. Pääasiallisina markkinointikanavana käytetään sosiaalista mediaa sekä blogiyhteistyötä, joita tuetaan perinteisemmillä printti- ja tapahtumamarkkinointitoimilla. Erityisesti sosiaalisen median tuotesuositteluilla on huomattu olevan merkittävä vaikutus kaupan myyntiin.

Tarramonsterilla ollaan oltu erityisen tyytyväisiä siihen, että verkkokauppa on käyttäjäystävällinen sekä hallinnoijan että asiakkaan näkökulmasta. Myös verkkokaupan ystävällinen ja ripeä käyttäjätuki on loistava apu ongelmatilanteissa.

Tarramonsteri.fi

Koodiviidakon työkaluja käyttää yli 3500 organisaatiota

Lapland Hotels

Lapland Hotels on Lapin laajin ja monipuolisin hotelliketju.

RIL

RIL on rakennus- ja kiinteistöalan diplomi-insinöörien ja teekkareiden vuonna 1934 perustettu valtakunnallinen järjestö.
Katso toteutus

Aukia

Aukia-ketjun myymälät toimivat Moda ja Jim&Jill nimillä ympäri Suomea.
Katso toteutus

Väritukku Oy

Väritukku Oy on Suomen johtavan sisustuksen pintamateriaaleihin erikoistuneen Värisilmä-ketjun keskusliike. Väritukun omistavat yksityiset Värisilmä-liikkeet.
Katso toteutus

Asiakkaiden suusta

Projektin lopputuloksena saimme näyttävät ja brändiä tukevat sivut, joiden käytettävyys on saanut erityistä kiitosta. Sisältöä ja päivityksiä on helppoa jakaa eri SoMe-alustoihin ja linkittää asiakasviesteihin. Uuden sivuston kanssa on mukava tehdä työtä.
Taija Paavola Viestintä- ja markkinointipäällikkö, SOL Palvelut Oy
Koska verkkokaupankäynti oli Orbikselle kaikinpuolin täysin uusi toimintamalli, halusimme edetä pienin askelin kokemuksen karttuessa verkkokauppaprosessia kehittäen. ViidakkoStore-alustassa oli valmiina kaikki ja enemmänkin, mitä teknisesti tarvitsimme.
Paula Meuronen Markkinointipäällikkö, Orbis Oy

Kiinnostuitko ViidakkoStoresta?

Kiinnostuitko ViidakkoStoresta?

Ota meihin rohkeasti yhteyttä, pyydä demo ja tutustu ViidakkoStoreen tarkemmin.

Parhaan käsityksen ViidakkoStoren käyttöliittymästä ja ominaisuuksista saat näkemällä ja kokeilemalla sitä itse. Vinkkaamalla meille kiinnostuksesi saat ilmaisen esittelyn ViidakkoStoresta – paikan päällä omalla toimistollasi tai vaikka online yhteydessä. Takaamme, että nähtyäsi ViidakkoStoren et tule pettymään! 

Pyydä demo Ota yhteyttä