Työkaluja verkkokaupan markkinointiin

Verkkokaupan markkinointi

Niko Pääkkönen Totuus on, ettei hyväkään verkkokauppa myy itse itseään. Kävijävirran saavuttamiseksi on tehtävä jatkuvasti työtä. Niko Pääkkönen E-Commerce Manager, Koodiviidakko Oy

Verkkokauppa ei pärjää kilpailussa ilman toimivaa markkinointia. Uutiskirjeet, mainonta ja hakukoneoptimointi ovat loistavia keinoja kävijävirran saavuttamiseen, kun taas automaatioilla, tuotetarjonnan optimoinnilla ja ostoskorin muistuttajalla voidaan maksimoida kauppaan saapuneen kävijän ostoja sekä parantaa ostokokemusta. Verkkokauppa-alustamme ViidakkoStore integroituu saumattomasti Koodiviidakon muiden markkinoinnin ja viestinnän palveluiden kanssa ja mahdollistaa monipuolisen markkinointi- ja viestintätyön. 

Kysy lisää verkkokaupan markkinointityökaluista

Työkaluja verkkokaupan markkinointiin

Sähköpostimarkkinointi

Sähköpostimarkkinointi on kustannustehokas keino saavuttaa potentiaalisia asiakkaita. Lisäksi ne ovat loistava keino asiakkaiden sitouttamiseen, lisämyyntiin, kanta-asiakas- ja tarjouskirjeisiin sekä ostoskorimuistutuksiin. Postiviidakko-työkalulla viestit syntyvät helposti ja näkyvät oikein käytetyimmissä sähköpostiohjelmissa, kuvien kera.
Lue lisää

Tekstiviestit

Tekstiviestit ovat uutiskirjeiden ohella tehokas keino eri kohderyhmien kontaktointiin. Usein ne toimivat muita markkinointikanavia tukevina toimina, kuten muistutuksina tai kampanjatarjouksina. Tekstiviestillä voit toteuttaa myös kyselyitä, joihin on helppo vastata nopeasti lennosta. Uutiskirjeiden ohella toteutat tekstarit helposti Postiviidakko-työkalulla.
Kysy lisää ›

Automaatiot

Yhdistämällä Postiviidakon ja ViidakkoCEM-työkalun voit luoda asiakkuudenhoito-ohjelmia ja muita automatisoituja markkinoinnin viestiketjuja. Automaation taustalla on aina todelliseen asiakastietoon pohjautuva ja päivittyvä data, jota kerätään useista eri lähteistä: uutiskirjeklikkauksista, sosiaalisesta mediasta, verkkokaupan ostohistoriasta tai muista digitaalisista kanavista.
Lue lisää

Sosiaalinen media

Verkkokauppa voidaan integroida monella tapaa sosiaalisen median kanssa. Yksi tapa on tuoda sosiaalinen media ja sen liitännäiset osaksi kauppaa ja tuotteita, kuten tuotteen jakaminen, linkitykset, tykkäykset tai tuotteen kommentointi sosiaalisen median profiililla. Vastaavasti myös verkkokauppa voidaan tuoda osaksi sosiaalista mediaa esimerkiksi kustoimoidun SoMe-seinän ja tarjouskirjeiden tilauslomakkeen avulla.
Lue lisää

Nosto

Nosto personoi verkkokaupan tuotesuosituksia asiakkaille reaaliaikaisesti. Automatisoidun ja optimoidun tuotepalvelun avulla voidaan nostaa verkkokaupan konversiota ja tilauksen keskimääräistä arvoa sekä kasvattaa verkkokaupan liikevaihtoa huomattavasti.
ViidakkoStore-alustaan on toteutettu integraatio Nostoon, joten se voidaan kätevästi lisätä osaksi työkalullamme toteutettua verkkokauppaa. 
Lue lisää

VERTAA.FI

VERTAA.FI vertailee verkkokauppojen tuotteita, hintoja ja toimitusaikoja. Verkkokauppaohjelmistomme tuottaa automaattisesti VERTAA.FI -palveluun yhteensopivan tuotetiedoston. Tiedosto päivitetään automaattisesti palveluun joka yö, jotta hinnat ja tuotteet VERTAA.FI:ssä pysyvät ajan tasalla.
Kysy lisää ›

Hintaseuranta.fi

Hintaseuranta.fi:ssä käy kuukausittain satoja tuhansia kuluttajia etsimässä parhaita tuotteita ja ostopaikkoja. Verkkokauppaohjelmistomme tuottaa automaattisesti Hintaseuranta.fi -palveluun yhteensopivan tuotetiedoston. Tiedosto päivitetään automaattisesti palveluun joka yö, jotta hinnat ja tuotteet Hintaseuranta.fi :ssä pysyvät ajan tasalla.

TradeTracker

TradeTracker tarjoaa tulospohjaista markkinointia muunmuassa verkkokaupoille. ViidakkoStoreen on saatavilla integraatio TradeTracker -palveluun, joten voit halutessasi liittää sen kivuttomasti osaksi verkkokauppaasi.

Hakukoneoptimointi- ja mainonta

ViidakkoStorella toteutetut kaupat ovat tekniikan puolesta luonnostaan hakukoneystävällisiä, joten verkkokaupan hakukoneoptimointitoimenpiteet täytyy enää tehdä sisällölle. Sisällön hakukoneoptimoinnilla voidaan parantaa merkittävästi kaupan ja sen tuotteden hakukonenäkyvyyttä. Hakukonemainonta tukee orgaanista hakua ja auttaa löytämään kaupalle olennaisimmat avainsanat.

Facebook

Verkkokauppa voidaan integroida Facebookin kanssa.

AdTraction

ViidakkoStoreen on saatavilla integraatio AdTraction-palveluun.

Performission

ViidakkoStoreen on saatavilla integraatio Performission-palveluun.

Criteo

Criteon avulla saat yhteyden asiakkaisiin ja voit suositella tuotteita, joita he todella haluavat.

Google Tag Manager

Google Tag Manager on tagien hallintajärjestelmä, jonka avulla esimerkiksi kävijämäärän analysointiin ja markkinoinnin optimointiin tarkoitettujen verkko- tai mobiilisovellusten tagien ja koodinpätkien päivittäminen käy nopeasti ja vaivatta.


 AdWords

ViidakkoStore on mahdollista integroida Googlen AdWords-mainontaan.

Asiakkaiden suusta

ViidakkoStorella kampanjoiden teko ja hallinnointi onnistuu helposti ja nopeasti. Verkkokauppiaalle tärkeimmät raportit ovat alustassa heti saatavilla ja sisällönpäivitys ja varastonhallinta on vaivatonta.
Ville Kuusisto Megalon Sport
Koska verkkokaupankäynti oli Orbikselle kaikinpuolin täysin uusi toimintamalli, halusimme edetä pienin askelin kokemuksen karttuessa verkkokauppaprosessia kehittäen. ViidakkoStore-alustassa oli valmiina kaikki ja enemmänkin, mitä teknisesti tarvitsimme.
Paula Meuronen Markkinointipäällikkö, Orbis Oy

Kiinnostuitko ViidakkoStoresta?

Kiinnostuitko ViidakkoStoresta?

Ota meihin rohkeasti yhteyttä, pyydä demo ja tutustu ViidakkoStoreen tarkemmin.

Parhaan käsityksen ViidakkoStoren käyttöliittymästä ja ominaisuuksista saat näkemällä ja kokeilemalla sitä itse. Vinkkaamalla meille kiinnostuksesi saat ilmaisen esittelyn ViidakkoStoresta – paikan päällä omalla toimistollasi tai vaikka online yhteydessä. Takaamme, että nähtyäsi ViidakkoStoren et tule pettymään! 

Pyydä demo Ota yhteyttä