Näkyvyyttä kolmannen osapuolen portaaleilla
Verkkokaupan tarjontaa esittelevät kolmannen osapuolen portaalit voivat tuoda kaupalle merkittävää lisänäkyvyyttä ja parantaa hakukonetuloksia. Esimerkkejä tällaisista portaaleista ovat tuotevertailuun perustuvat palvelut, kuten VERTAA.FI ja Hintaseuranta.fi. Eri verkkokauppojen tuotteita ja useita kategorioita yhdistelevät myös niin kutsutut monikauppiasympäristöt ja nettitavaratalot, kuten tunnetuimpana Amazon-palvelu.
Lisätehoja verkkokaupan markkinointiin kannattaa usein hakea myös tulospohjaisella ns. affiliate- eli kumppanuusmarkkinoinnilla, kuten Adservicella tai TradeTrackerilla. Verkkosivustot ja bloggarit voivat affiliate-verkoston kautta saada sivuilleen verkkokaupan mainoksia. Julkaisija ansaitsee sivustonsa kautta saaduista myynneistä mainostajan määrittelemän komission kustakin myynti- tai ostotapahtumasta.
Perinteinen tapa markkinoida verkkokauppaa, on hakusanamainonta, mm. GoogleAds. Hakukoneessa tiettyä verkkokaupan tuotetta hakiessaan käyttäjä klikkaa verkkokaupan maksamaa mainosta ja parhaassa tapauksessa päätyy verkkokaupan sivuille ostamaan tuotteen.
Voit kysyä lisää verkkokaupan markkinoinnista ja palveluiden integroimisesta ViidakkoStore-alustaan Liana Technologiesin (ent. Koodiviidakko) sähköisen kaupankäynnin asiantuntijoilta.