Markkinoinnin lisäpalvelut verkkokaupassa

Lisäpalveluiden avulla tehoja verkkokaupan markkinointiin

Lisäpalveluiden avulla tehoja verkkokaupan markkinointiin Lari Suomalainen Verkkokaupan markkinointiin voi käyttää loputtomasti aikaa ja rahaa. Tärkeintä on löytää ne kanavat, jotka puhuttelevat juuri kyseistä kohderyhmää. Lari Suomalainen Global Head of Sales, Koodiviidakko Oy

Verkkokaupan markkinointiin on tänä päivänä tarjolla paljon erilaisia lisäpalveluita, joiden avulla voidaan kasvattaa verkkokaupan myyntiä ja kohdentaa verkkokaupan tarjontaa paremmin. Tarkoituksenmukaiset lisäpalvelut tuovat parhaimmillaan skaalaetuja verkkokaupan markkinointiin sekä säästävät kaupan omia resursseja. Omia markkinointitoimenpiteitä ei tietenkään pidä unohtaa, mutta niitä voidaan tukea myös kolmannen osapuolen lisäpalveluilla. Esittelemme alla muutamia näistä.

Pyydä demo ViidakkoStoresta

Nosto lisää verkkokaupan myyntiä

Nosto lisää verkkokaupan myyntiä

Markkinointiautomaatiopalvelu Nosto personoi verkkokaupan tuotesuosituksia asiakkaille reaaliaikaisesti. Automatisoidun ja optimoidun tuotepalvelun avulla voidaan nostaa verkkokaupan konversiota ja tilauksen keskimääräistä arvoa sekä kasvattaa verkkokaupan liikevaihtoa huomattavasti.

Noston avulla voidaan automatisoida räätälöityjen tuotesuositusten esittämistä verkkokaupassa ja tarjota siten rikkaampia ostokokemuksia verkkokaupan asiakkaille. Kaupassa voidaan esittää palaavalle asiakkaille muun muassa henkilökohtaisia tuotesuosituksia eli tuotteita, joita hän on esimerkiksi aikaisemmin harkinnut niitä kuitenkaan ostamatta. Uusille asiakkaille palvelu taas tarjoaa tuotteita, jotka ovat todennäköisimmin heitä kiinnostavia.

Chat-palvelulla parempi ostokokemus

Chat-palvelulla parempi ostokokemus

Verkkokaupan lisäpalveluna voidaan hyödyntää Live-Chat -ikkunaa, jonka kautta verkkokaupan selaaja voi esittää suoria kysymyksiä verkkokaupan henkilökunnalle. Kokemamme ja kuulemamme mukaan chat-palvelu erittäin tehokas ja kätevä keino tehdä lisämyyntiä sekä hakea tehoja toimintaan. Palvelua voidaan pitää päällä vain silloin kun asiakaspalvelijoita on paikalla, joten se ei myöskään kuormita kauppiasta liikaa. Verkkokaupan selailijalle chat-ikkuna on suora yhteyskanava verkkokaupan asiakaspalveluun – sen kautta voi tulla kysytyksi moni kysymys, joka muuten jäisi kysymättä.

Live-Chatin perustamiseen tarvitset Chat-palvelun toimittajan. Vaihtoehtoja on useita, muun muassa kotimainen LiveZhat sekä ulkomaiset Olark ja Kayako. Kysy lisää aiheesta Viidakon sähköisen kaupankäynnin asiantuntijoilta – useat verkkokauppa-asiakkaamme hyödyntävät Live-Chattiä ViidakkoStorella rakennetussa kaupassaan.

Näkyvyyttä kolmannen osapuolen portaaleilla

Näkyvyyttä kolmannen osapuolen portaaleilla

Verkkokaupan tarjontaa esittelevät kolmannen osapuolen portaalit voivat tuoda kaupalle merkittävää lisänäkyvyyttä ja parantaa hakukonetuloksia. Esimerkkejä tällaisista portaaleista ovat tuotevertailuun perustuvat palvelut, kuten VERTAA.FI ja Hintaseuranta.fi. Eri verkkokauppojen tuotteita ja useita kategorioita yhdistelevät myös niin kutsutut monikauppiasympäristöt ja nettitavaratalot, kuten Mitasaisiolla.fi-palvelu.

Lisätehoja verkkokaupan markkinointiin kannattaa usein hakea myös tulospohjaisilla kolmannen osapuolen palveluilla, kuten Google Adwordsilla tai TradeTrackerilla. Voit kysyä lisää verkkokaupan markkinoinnista ja palveluiden integroimisesta ViidakkoStore-alustaan Koodiviidakon sähköisen kaupankäynnin asiantuntijoilta.

Kiinnostuitko ViidakkoStoresta?

Kiinnostuitko ViidakkoStoresta?

Ota meihin rohkeasti yhteyttä, pyydä demo ja tutustu ViidakkoStoreen tarkemmin.

Parhaan käsityksen ViidakkoStoren käyttöliittymästä ja ominaisuuksista saat näkemällä ja kokeilemalla sitä itse. Vinkkaamalla meille kiinnostuksesi saat ilmaisen esittelyn ViidakkoStoresta – paikan päällä omalla toimistollasi tai vaikka online yhteydessä. Takaamme, että nähtyäsi ViidakkoStoren et tule pettymään! 

Pyydä demo Ota yhteyttä

Asiakkaiden suusta

Koska verkkokaupankäynti oli Orbikselle kaikinpuolin täysin uusi toimintamalli, halusimme edetä pienin askelin kokemuksen karttuessa verkkokauppaprosessia kehittäen. ViidakkoStore-alustassa oli valmiina kaikki ja enemmänkin, mitä teknisesti tarvitsimme.
Paula Meuronen Markkinointipäällikkö, Orbis Oy
ViidakkoStorella kampanjoiden teko ja hallinnointi onnistuu helposti ja nopeasti. Verkkokauppiaalle tärkeimmät raportit ovat alustassa heti saatavilla ja sisällönpäivitys ja varastonhallinta on vaivatonta.
Ville Kuusisto Megalon Sport