Vinkit ja ohjeet

GDPR: Miten valmistaudumme uuteen tietosuoja-asetukseen, ja mitä sinä voit tehdä?

Kun ensimmäinen kysely siitä, missä, miten ja kenen toimesta henkilötietoja tallennetaan, tulee, ei kysymys saisi tulla yllätyksenä markkinoijalle.

Vuoden 2018 toukokuussa täytäntöön tuleva EU-tason tietosuoja-asetus puhututtaa jo nyt. Päätimme kirjoittaa juttusarjan, jossa annamme askel kerrallaan tietoa GDPR:stä ja siitä, kuinka sinä voit valmistautua muutokseen. Lue lisää 17.05.2017 6

Markkinoinnin automaatio myyntiorganisaation tukena

Markkinoinnin automaatio on tehnyt asiakkaan kontaktoimisesta tarkempaa niin ajallisesti kuin sisällöllisestikin.

Perinteinen myynti kylmäsoittoineen ja sähköposteineen ei ole katoamassa minnekään mutta markkinoinnin automaation avulla voidaan tuottaa myyntiorganisaation tueksi huomattavasti aiempaa enemmän tietoa, jonka avulla kontaktoinnista tulee ajoitukseltaan ja sisällöltään tarkempaa. Lue lisää 21.02.2017

Ennen, jälkeen ja aikana: verkkosivu-uudistuksen SEO-checklist [Infografiikka]

Katso kuva SEO eli hakukoneoptimointi on erityisen tärkeää verkkosivu- tai verkkokauppa-uudistuksen aikana.

Algoritmien kehittyessä hakukoneiden kanssa toimiminen on muuttunut yhä helpommaksi. SEO:n huomioimiseen liittyy kuitenkin yhä paljon muistettavaa. Erityisen tärkeää se on verkkosivu- tai verkkokauppa-uudistuksen aikana. Lue lisää 17.02.2017

Visuaalisuus osana digitaalista markkinointia

Väreillä on eri merkityksiä eri kulttuureissa. Markkinoijan on siis syytä ottaa huomioon kuluttajiensa värimieltymykset.

Visuaalisuus on sisältösi ulkoasu. Se on sitä, minkä lukija ensimmäiseksi näkee: yleisilme. Visuaalisesti vaikuttava ja vakuuttava verkkosivusto tai sosiaalisen median kanava kiinnostaa ja miellyttää katsojaa sekä saa huomattavasti enemmän lukijoita kuin pelkkää tekstiä sisältävät julkaisut. Lue lisää 29.11.2016

Tarkista nämä: 10 kohdan muistilista hyvään verkkoasiakaspalveluun

Vuonna 2016 online-asiakaspalvelu on useimmilla aloilla aivan yhtä tärkeää kuin face-to-face -asiakaspalvelutilanteetkin, eikä sitä ole kenelläkään varaa laiminlyödä.

Nykyasiakas on kriittinen ja äänestää yhä helpommin (ja nopeammin) jaloillaan, jos ei löydä haluamaansa helposti ja saa tukea ja apua heti sitä tarvitessaan. Kulman takana odottaa kyllä useimmiten uusi palveluntarjoaja, ellei useampikin, joka on valmis jatkamaan siitä, missä edellinen epäonnistui. Lue lisää 27.10.2016

Kansainvälisen verkkokaupan haasteet

Suomi on pieni maa ja asiakaskunta hyvin rajattua, mutta maailmalla on toisin.

Internetissä myytävien tuotteiden valikoima on valtava ja ostokset voi tehdä helposti vaikka kotisohvalta, junasta tai jopa lomareissulta. Suuri asiakaskunta ja monipuolisemmat kohderyhmät houkuttelevat varmasti monia verkkokauppiaita. Kansainvälisen verkkokaupan rakentaminen ei kuitenkaan tapahdu nappia painamalla. Lue lisää 18.10.2016

Markkinoinnin automaatio – yksittäisistä toiminnoista strategiseksi työkaluksi

Oikein valjastettuna automaatiotyökalujen raportointi- ja analyysityökalut toimivat tärkeänä työkaluna strategiseen päätöksentekoon.

Markkinoinnin automaatio ei ole enää hämärä tulevaisuuden kuva tai markkinointibudjettien pakollinen mörkö, vaan yhä useamman markkinoijan arkea. Samalla mielikuva on siirtynyt piinallisesti seuraavista mainoksista kokonaisvaltaisemman strategisen työkalun suuntaan. Lue lisää 21.06.2016

Sisältömarkkinoinnilla volyymia verkkokauppaan

Markkinoinnin ei tarvitse olla maailmanluokan brändinluomista – riittää kun se on joko hyödyllistä, kiinnostavaa tai viihdyttävää.

Me kaikki tiedämme jo, että ihmisiä kiinnostaa hyvä sisältö, eivät markkinointiviestit. Harva verkkokauppias on kuitenkaan vielä ryhtynyt sisällöntuottajaksi. Kannattaisiko, ja jos, niin miksi, ja mitä erikoispiirteitä verkkokauppiaiden sisältömarkkinoinnissa on? Entä miten sisällöllä voi erottua? Lue lisää 08.04.2016

Lomaile niin, ettei kukaan huomaa sinun lomailevan ja muita jouluvinkkejä

Jouluna on aikaa selailla nettiä, joululahjaksi saatuja lahjakortteja käytettävänä ja vääränkokoisia villapaitoja vaihdettavana.

Vaikka markkinoinnin ja viestinnän huoneet hiljenevät, asiakkaat eivät menetä kiinnostustaan – usein päinvastoin. Etukäteen suunnittelemalla ja ajastamalla voit lomailla huoletta. Listasimme jouluvinkkejä markkinointiin ja viestintään. Lue lisää 16.12.2015

O2O – Kuinka yhdistää online- ja offline-asiakaskokemus

Kunkin kontaktipisteen jälkeen tulee varmistaa, että asiakaskokemus jatkuu kohti seuraavaa kontaktia luontevana, katkeamattomana ja oikeaan suuntaan.

O2O eli online-to-offline -markkinoinnilla pyritään kohtaamaan asiakas monikanavaisesti juuri siellä, missä hän sattuu kulloinkin liikkumaan. Millä eri keinoilla voit yhdistää online- ja offline-kokemuksen? Lue lisää 27.11.2015