Tapahtuma

Digitaalisen markkinoinnin aamu rantautui Helsinkiin

Ota yhteyttä
Katso kuva Digitaalisen markkinoinnin aamu rantautui Helsinkiin Tulikivi Oyj:n markkinointipäällikkö Saskia Kerkkänen kertoi uutiskirjeen hyödyntämisestä tuotemarkkinoinnissa ja asiakasviestinnässä. Tulikivi Oyj:n markkinointipäällikkö Saskia Kerkkänen kertoi uutiskirjeen hyödyntämisestä tuotemarkkinoinnissa ja asiakasviestinnässä.
Katso kuva Digitaalisen markkinoinnin roadshown viidennessä tilaisuudessa käsiteltiin erityisesti sähköpostimarkkinoinnin yksilöllisempää suuntaa sekä markkinoinnin automaatioita osana viestintästrategiaa. Digitaalisen markkinoinnin roadshown viidennessä tilaisuudessa käsiteltiin erityisesti sähköpostimarkkinoinnin yksilöllisempää suuntaa sekä markkinoinnin automaatioita osana viestintästrategiaa.
Katso kuva Poimimme kuulijoiden joukosta Software Point Oy:n markkinointiviestintäpäällikkö Kirsti Mäkiniemen sekä myyntipäällikkö Vesa Rauhalan, joilta kysyimme hieman digimarkkinoinnista nyt sekä tulevaisuuden suunnitelmista. Poimimme kuulijoiden joukosta Software Point Oy:n markkinointiviestintäpäällikkö Kirsti Mäkiniemen sekä myyntipäällikkö Vesa Rauhalan, joilta kysyimme hieman digimarkkinoinnista nyt sekä tulevaisuuden suunnitelmista.

Viime syksynä aloitettu Digitaalisen Markkinoinnin aamiaistilaisuuksien sarja starttasi Oulusta, jossa ensimmäinen täyteenbuukattu tilaisuus sai paljon kiitosta tapahtuman osallistujilta. Nyt helmikuussa 2014 kiertueemme rantautui Kuopion, Tampereen ja Jyväskylän kautta pääkaupunkiseudulle, jossa 5. helmikuuta järjestetty tilaisuus keskittyi aihepiiriltään erityisesti sähköpostimarkkinoinnin yksilöllisempään suuntaan sekä markkinoinnin automaatioihin osana yritysten viestintästrategiaa. Aiempien tilaisuuksien tapaan paikalla oli runsaasti digimarkkinoinnista kiinnostuneita markkinoinnin ja viestinnän päättäjiä sekä luovan suunnittelun ammattilaisia. Suurkiitos kaikille Helsingin tapahtumaan sekä aiempien tilaisuuksien osallistujille! 

Koodiviidakon asiantuntijoiden ohella tilaisuudessa esiintyi kaksi vierailevaa puhujaa, jotka kertoivat kiinnostuneelle kuulijakunnalle omista onnistumisistaan ja haasteistaan sähköisestä markkinoinnissa. Celia-kirjaston viestintäasiantuntija Johanna Koskela avasi ajankohtaista aihetta sähköpostimarkkinoinnin kehittämisestä massoista yksilöllisempään suuntaan sekä markkinoinnin automaatioiden kytkeytymistä osaksi tulevaa viestintästrategiaa. Tulikivi Oyj:n markkinointipäällikkö Saskia Kerkkänen kertoi puolestaan uutiskirjeen hyödyntämisestä tuotemarkkinoinnissa ja asiakasviestinnässä.

Ajatuksia tilaisuuden kuulijoilta: digimarkkinointi tänään ja huomenna

Tilaisuuden päätyttyä poimimme kuulijoiden joukosta Software Point Oy:n markkinointiviestintäpäällikkö Kirsti Mäkiniemen sekä myyntipäällikkö Vesa Rauhalan, joilta kysyimme hieman digimarkkinoinnista nyt sekä tulevaisuuden suunnitelmista. Software Point on espoolainen ohjelmistotalo, joka on erikoistunut laboratorioiden tiedonhallinta- ja laatujärjestelmiin.

Software Point on käyttänyt Postiviidakkoa uutiskirjeviestinnässään aktiivisesti viime joulukuusta lähtien. Erityistä kiitosta käyttäjän näkökulmasta saa työkalun toiminnallisuus – siinä missä uutiskirjeen työstämiseen ja lähettämiseen saattoi entisellä järjestelmällä mennä pitkään, lähetykset saadaan nyt matkaan käden käänteessä.

Mitkä digimarkkinoinnin keinot ovat teille merkittävimpiä?

Merkittävimpiä digimarkkinoinnin keinoja meille ovat sähköpostiviestintä sekä kotisivut. Sisällön tärkeyttä alallamme ei voi korostaa liiaksi, sillä lukijoille on tarjottava painavaa asiaa ja laadukasta sisältöä. Osallistumme myös aktiivisesti messuille, joiden alla uutiskirjepostitusten merkitys korostuu entisestään. 

Alamme on verraten konservatiivinen, mistä johtuen sosiaalisen median kanavat, kuten Twitter, Facebook ja LinkedIn eivät ole vielä saavuttaneet sellaista suosiota kuin useilla muilla aloilla. Pidämme kuitenkin silmämme auki ja katsomme, mitä tulevaisuus tuo tullessaan.

Mitä asioita aiotte kehittää tänä vuonna digimarkkinoinnin saralla?

Meillä on sivustouudistus parhaillaan starttaamassa. Sivut tullaan toteuttamaan responsiivisena ja niille pyritään tuomaan enemmän dynaamista sisältöä. Tarkoituksena on tuoda uudelle sivustolle sisältöä myös muista kanavista, kuten uutiskirjeistä.


Haluatko keskustella digiviestinnän kehittämisestä yhdessä Koodiviidakon asiantuntijoiden kanssa? Ota meihin rohkeasti yhteyttä tai tutustu tarkemmin Viidakko Marketing Cloud -tuoteperheeseen.

Ota yhteyttä

Oliko artikkeli mielestäsi mielenkiintoinen?

Tilaa kuukausittainen uutiskirjeemme, joka sisältää aina uusimmat mielenkiintoiset artikkelit.

Tilaa uutiskirje tästä

 

Artikkelin kommentointi

 
 

Lisää uutisia

Koodiviidakko edustettuna Linnan juhlissa

Koodiviidakon toimitusjohtaja Samuli Tursas sai kutsun tasavallan presidentin itsenäisyyspäivän juhlavastaanotolle.

Lue lisää

Digitaalisen liiketoiminnan suunta 2013 -aamiaisseminaarissa kahviteltiin ja keskusteltiin

Koodiviidakon ja Nebulan yhteistyössä järjestämä tilaisuus keräsi paikalle kattavan kuulijakunnan aiheesta kiinnostuneita.

Lue lisää

Koodiviidakon kabinettiesitykset suuressa suosiossa Markkinointiviestinnän viikolla

Digitaalisen viestinnän aiheet herättivät paljon kiinnostusta messuvierailijoiden keskuudessa – voit tilata esitysten materiaalit jälkikäteen itsellesi

Lue lisää

Koodiviidakko mukana Markkinointiviestinnän viikolla

Ilmoittaudu mukaan Markkinointiviestinnän viikolle, tapaa Viidakon väki ja kuule alan uusimmat jutut!

Lue lisää

Koodiviidakko mukana ICTExpo 2012 -tapahtumassa Helsingin Messukeskuksessa 18.-19. huhtikuuta

Tule kuulemaan digimarkkinoinnin uusimmista virtauksista ja tapaamaan Viidakon asiantuntijoita

Lue lisää