Kirjoitus

Sivuviidakko Analytics Edition tuo analytiikan osaksi digitaalista sisällöntuotantoa

Ota yhteyttä
Katso kuva Sivuviidakko Analytics Edition tuo analytiikan osaksi digitaalista sisällöntuotantoa Sivuviidakko-julkaisujärjestelmän Analytics Edition kertoo sisällöntuottajalle mihin osaan sivustoa kannattaa keskittyä ja mikä jättää vähemmälle huomiolle. Sivuviidakko-julkaisujärjestelmän Analytics Edition kertoo sisällöntuottajalle mihin osaan sivustoa kannattaa keskittyä ja mikä jättää vähemmälle huomiolle.

Koodiviidakko lanseerasi tällä viikolla Sivuviidakko-julkaisujärjestelmästä uuden Sivuviidakko Analytics Edition™ -version. Uusi analytiikkaohjattu sivustomoottori on ainutlaatuinen sekä Suomessa että maailmalla, sillä se tuo sivuston taustalla olevan analytiikkatiedon suoraan sivustoa päivittävän käyttäjän ylläpitonäkymään. Sivuviidakon käyttäjänä näet näin ollen nopealla vilkaisulla oman sivustosi parhaat ja huonot puolet ja voit kehittää sivustoa eteenpäin päivittäisen rutiini-ylläpidon yhteydessä.

Käytännössä Sivuviidakko-julkaisujärjestelmän Analytics Edition kertoo sisällöntuottajalle mihin osaan sivustoa kannattaa keskittyä ja mikä jättää vähemmälle huomiolle. Analytiikka on siten saatavilla suoraan siellä, missä itse sisältöä tehdään. Koodiviidakon uusi lanseeraus yhdistää näin ollen kaksi digiviestinnän ammattilaisten päivittäistä työkalua, julkaisujärjestelmän ja analytiikka-työkalun, joita on aiemmin käytetty erillisinä järjestelminä.

Sivuviidakon analytiikka-integraatio ja Google Analyticsin käyttö eivät ole toisensa poissulkevia. Nyt Analyticsiin siirtyminen on entistä helpompaa, sillä sivuston ja analytiikan välillä on suora yhteys. Tärkeimmät analytiikkatiedot tuodaan Sivuviidakkoon, mutta statistiikaan tarkemmin perehtyville kaikki data on edelleen tallessa myös Google Analyticsin puolella.

Sivuviidakko Analytics Edition™ on Koodiviidakon asiakaslähtöisen tuotekehityksen tulos. Koodiviidakolla suurin osa tuotekehitysideoista kumpuaa asiakasrajapinnasta ja käytännön yhteistyöstä suomalaisten digi- ja mainostoimistojen kanssa.

"Olemme jo pitkään havainneet markkinoinnin mittaamisen ongelman. Mittareita meiltä ei puutu, pelkästään Google Analytics tuottaa yli 300 erilaista raporttia sivuston toimivuudesta. Mutta mitä näistä oikein pitäisi seurata? Otimme haasteen vastaan ja integroimme Google Analyticsin ja Sivuviidakon toisiinsa. Nyt tärkeimmän analytiikkatiedon löydät Sivuviidakosta suoraan sieltä, missä itse sisältökin tuotetaan. Ja raporttejakin on enää vain muutama."
Samuli Tursas, Toimitusjohtaja, Koodiviidakko Oy

Sivuviidakko Analytics Edition™ tukee osaltaan Koodiviidakon pyrkimyksiä tuoda asiakkailleen kokonaisvaltaisia ratkaisuja digitaaliseen viestintään. Sen sijaan, että jokainen digiviestinnän työkalu ostettaisiin erikseen erillisiltä toimittajilta, digiviestinnän kokonaisuus voidaan hoitaa toisiinsa integroituvien työkalujen avulla. Sivuviidakon ohella myös muut Viidakon työkalut tukevat Google Analyticsiä.

Ota yhteyttä ja pyydä demo Sivuviidakosta

Oletko jo Sivuviidakon käyttäjä? Ota yhteyttä omaan yhteyshenkilöösi ja kysy lisää!

Oliko artikkeli mielestäsi mielenkiintoinen?

Tilaa kuukausittainen uutiskirjeemme, joka sisältää aina uusimmat mielenkiintoiset artikkelit.

Tilaa uutiskirje tästä

 

Artikkelin kommentointi

 
 

Lisää uutisia

Verkkokauppias, seuraa ja kehitä asiakaskokemusta mediaseurannan avulla

Suoran palautteen sijaan asiakaskokemuksista avaudutaan yhä useammin verkossa ja sosiaalisessa mediassa. Vain murto-osa verkkokeskustelujen kehuista ja kritiikistä kantautuu verkkokauppiaan korviin. Miten seurata asiakaskokemusta ja miten kerättyä palautetta voi hyödyntää oman liiketoiminnan kehittämiseen?

Lue lisää

Digitaalisen markkinoinnin trendit 2018 [+infograafi]

Näin vuoden alkumetreillä on hyvä pysähtyä hetkeksi ja katsoa, miltä ympäröivä digimaailma näyttää juuri nyt. Käymme artikkelissamme läpi vuoden 2018 merkittävimmät digitaalisen markkinoinnin trendit ja muutosvoimat. Bonuksena löydät artikkelin lopusta infograafin, joka kokoaa yhteen kaikki 21 digitaalisen markkinoinnin trendiä.

Lue lisää

Markkinoinnin automaation hyödyt numeroina

Markkinoinnin automaatiota hyödynnetään yhä useammissa yrityksissä ja moni vielä harkitsee. Automaatiota pidetään yleisesti liiketoimintaa tehostavana ja resursseja säästävänä markkinoinnin keinona, mutta mitä sanovat tutkimukset? Kannattaako markkinoinnin automaatio?

Lue lisää

5 syytä hyödyntää markkinoinnin automaatiota verkkokaupassa

Miksi markkinoinnin automaatiota kannattaa hyödyntää verkkokaupan markkinoinnissa? Kokosimme viisi hyvää syytä ja käytännön vinkkejä.

Lue lisää

Mobiilikehityksen nykytila ja tulevaisuus

Älypuhelinten voittokulun myötä mobiilipalveluiden määrä räjähti käsiin vuosikymmenen taitteessa ja viimeisen viiden vuoden aikana olemme nähneet mobiililaitteiden muuttuvan lisälaitteesta usein eniten käytetyksi online-välineeksi. Mitkä tekijät ja konseptit muokkaavat mobiilipalveluiden kehitystä jatkossa ja mikä niiden merkitys on markkinoijalle?

Lue lisää