Kirjoitus

Sisältömarkkinointi jatkaa voittokulkuaan, markkinoinnin automaatiot tekevät tuloaan

Ota yhteyttä
Katso kuva Sisältömarkkinointi jatkaa voittokulkuaan, markkinoinnin automaatiot tekevät tuloaan 80 % sähköpostimarkkinoijan uutiskirjeen lukijoista toivoo sisältömarkkinoinnin aiheita käsiteltävän myös jatkossa. Vastaajat saivat valita useamman vaihtoehdon. 80 % sähköpostimarkkinoijan uutiskirjeen lukijoista toivoo sisältömarkkinoinnin aiheita käsiteltävän myös jatkossa. Vastaajat saivat valita useamman vaihtoehdon.
Katso kuva 78 % lukijoista oli sitä mieltä, että Vinkit ja Ohjeet ovat nykyisen kirjeen parasta antia. 78 % lukijoista oli sitä mieltä, että Vinkit ja Ohjeet ovat nykyisen kirjeen parasta antia.

Sisältömarkkinointi on edelleen kuuma aihe markkinoinnin ja viestinnän ammattilaisten keskuudessa, kertoo tuore lukijakyselymme. Sähköpostimarkkinoijan uutiskirjeen vastaanottajille toteutetussa kyselyssämme 80 % vastaajista halusi lukea tulevana syksynä artikkeleja sisältömarkkinoinnin aiheista. Toiseksi eniten, 47 % kaikista vastaajista, toivoi juttuja markkinoinnin automaatioista. Markkinoinnin automaatiosta kiinnostuneiden määrä on noussut selvästi vuoden takaisesta, jolloin automaatio-aiheita toivoi käsiteltävän vain 25 % vastaajista.

Valmiiden vastausvaihtoehtojen ohella lukijat saivat kertoa avoimessa kentässä omia ehdotuksiaan juttuaiheiksi. Suurkiitos kaikista vastauksista! Avoimien vastausten määrä yllätti todella positiivisesti, ja loistavista ehdotuksista riittää ammennettavaa syksyn ohella pitkälle talveen.  

Miten Sähköpostimarkkinoijan uutiskirje pärjäsi koulussa?

Jos sähköpostimarkkinoijan uutiskirjeemme kävisi koulua, olisi se hyvä – lähes kiitettävä oppilas. Lukijoidemme antamien kouluarvosanojen keskiarvoksi tuli 8 1/2, mikä on loistava tulos. Tulos ei kuitenkaan ole täydellinen, joten parannettavaakin jää vielä seuraavaa kyselyä ajatellen. Haluammekin kiittää kirjettä ylistäneiden ohella myös rakentavaa palautetta ja hyviä kehitysehdotuksia antaneita lukijoitamme. Käymme kaikki ehdotukset läpi ja pyrimme tekemään uutiskirjeestä yhä lukijaystävällisemmän.

78 % vastaajista piti kirjeidemme vinkkejä ja ohjeita uutiskirjeen parhaana antina. Myös case-kuvauksista tykättiin erityisen paljon – 52 % vastaajista sijoitti ne kärkeen.

Tässä muutamia otteita lukijoidemme palautteista:

- Erittäin hyvät otsikot, herättävät mielenkiinnon!
- Sopiva julkaisutiheys. En ole harkinnut kirjeen peruutusta, joten sisältö on laadukasta.
- Helposti ymmärrettäviä, kiinnostavia, sopivin väliajoin
- Ajankohtainen, siisti, selkeä, informatiivinen, huomionarvo kohdallaan ;) 
- Kirje oikein hyvä ja käsittelee ajankohtaisia asioita. Voisi tulla useamminkin, ei haittaisi ainakaan minua.

Tilaa Sähköpostimarkkinoijan uutiskirje

Oliko artikkeli mielestäsi mielenkiintoinen?

Tilaa kuukausittainen uutiskirjeemme, joka sisältää aina uusimmat mielenkiintoiset artikkelit.

Tilaa uutiskirje tästä

 

Artikkelin kommentointi

 
 

Lisää uutisia

Verkkokauppias, seuraa ja kehitä asiakaskokemusta mediaseurannan avulla

Suoran palautteen sijaan asiakaskokemuksista avaudutaan yhä useammin verkossa ja sosiaalisessa mediassa. Vain murto-osa verkkokeskustelujen kehuista ja kritiikistä kantautuu verkkokauppiaan korviin. Miten seurata asiakaskokemusta ja miten kerättyä palautetta voi hyödyntää oman liiketoiminnan kehittämiseen?

Lue lisää

Digitaalisen markkinoinnin trendit 2018 [+infograafi]

Näin vuoden alkumetreillä on hyvä pysähtyä hetkeksi ja katsoa, miltä ympäröivä digimaailma näyttää juuri nyt. Käymme artikkelissamme läpi vuoden 2018 merkittävimmät digitaalisen markkinoinnin trendit ja muutosvoimat. Bonuksena löydät artikkelin lopusta infograafin, joka kokoaa yhteen kaikki 21 digitaalisen markkinoinnin trendiä.

Lue lisää

Markkinoinnin automaation hyödyt numeroina

Markkinoinnin automaatiota hyödynnetään yhä useammissa yrityksissä ja moni vielä harkitsee. Automaatiota pidetään yleisesti liiketoimintaa tehostavana ja resursseja säästävänä markkinoinnin keinona, mutta mitä sanovat tutkimukset? Kannattaako markkinoinnin automaatio?

Lue lisää

5 syytä hyödyntää markkinoinnin automaatiota verkkokaupassa

Miksi markkinoinnin automaatiota kannattaa hyödyntää verkkokaupan markkinoinnissa? Kokosimme viisi hyvää syytä ja käytännön vinkkejä.

Lue lisää

Mobiilikehityksen nykytila ja tulevaisuus

Älypuhelinten voittokulun myötä mobiilipalveluiden määrä räjähti käsiin vuosikymmenen taitteessa ja viimeisen viiden vuoden aikana olemme nähneet mobiililaitteiden muuttuvan lisälaitteesta usein eniten käytetyksi online-välineeksi. Mitkä tekijät ja konseptit muokkaavat mobiilipalveluiden kehitystä jatkossa ja mikä niiden merkitys on markkinoijalle?

Lue lisää