Kirjoitus

Mitä kuuluu suomalaiseen grillikesään?

Ota yhteyttä
Mitä kuuluu suomalaiseen grillikesään? Suomalaisten grilleissä tirisee myös muuta kuin pelkkää lihaa.

Grillaus on tärkeä osa suomalaista mökkikesää. Mikäpä olisi ihanampaa kuin tulla suoraan saunasta grilliherkkujen ääreen ja nauttia kunnollista suomalaista makkaraa seesteisen järvimaiseman edessä?

Halusimme selvittää, mitä kuuluu suomalaiseen grillikesään. Seurasimme puolentoista kuukauden ajan ViidakkoMonitorilla hashtagia #grillaus sekä muita grillaukseen liittyviä sanoja sosiaalisessa mediassa ja koostimme tulokset yhteen. 

Selkeästi ylivoimaisina grillattavina mainittiin perinteiset liharuoat makkara, burgeri ja pihvi. HK saa erityismaininnan omalla hashtagillaan #hookoo ja myös pekoni nousi korkealle tuloksissa. Suomalaisten grilleissä tirisi kuitenkin myös muuta kuin pelkkää lihaa – kasvikset, vartaat ja juusto saivat myös oman osansa maininnoista. 

Ylivoimaisesti eniten grillausmainintoja tehtiin juhannusaattoa edeltävänä torstaina. Yleisimmissä sanoissa juhannus näytti myös suosiotaan: suosituimmasta seitsemästä sanasta peräti viisi liittyivät juhannukseen. 

Grillaus ja juhannus inspiroi myös sarjakuvataiteilijoita. Kaksi Fingerporin sarjakuvaa nousivat Twitterissä suureen suosioon:

Lue lisää someseurannasta blogissamme:

Oliko artikkeli mielestäsi mielenkiintoinen?

Tilaa kuukausittainen uutiskirjeemme, joka sisältää aina uusimmat mielenkiintoiset artikkelit.

Tilaa uutiskirje tästä

 

Artikkelin kommentointi

 
 

Lisää uutisia

Verkkokauppias, seuraa ja kehitä asiakaskokemusta mediaseurannan avulla

Suoran palautteen sijaan asiakaskokemuksista avaudutaan yhä useammin verkossa ja sosiaalisessa mediassa. Vain murto-osa verkkokeskustelujen kehuista ja kritiikistä kantautuu verkkokauppiaan korviin. Miten seurata asiakaskokemusta ja miten kerättyä palautetta voi hyödyntää oman liiketoiminnan kehittämiseen?

Lue lisää

Digitaalisen markkinoinnin trendit 2018 [+infograafi]

Näin vuoden alkumetreillä on hyvä pysähtyä hetkeksi ja katsoa, miltä ympäröivä digimaailma näyttää juuri nyt. Käymme artikkelissamme läpi vuoden 2018 merkittävimmät digitaalisen markkinoinnin trendit ja muutosvoimat. Bonuksena löydät artikkelin lopusta infograafin, joka kokoaa yhteen kaikki 21 digitaalisen markkinoinnin trendiä.

Lue lisää

Markkinoinnin automaation hyödyt numeroina

Markkinoinnin automaatiota hyödynnetään yhä useammissa yrityksissä ja moni vielä harkitsee. Automaatiota pidetään yleisesti liiketoimintaa tehostavana ja resursseja säästävänä markkinoinnin keinona, mutta mitä sanovat tutkimukset? Kannattaako markkinoinnin automaatio?

Lue lisää

5 syytä hyödyntää markkinoinnin automaatiota verkkokaupassa

Miksi markkinoinnin automaatiota kannattaa hyödyntää verkkokaupan markkinoinnissa? Kokosimme viisi hyvää syytä ja käytännön vinkkejä.

Lue lisää

Mobiilikehityksen nykytila ja tulevaisuus

Älypuhelinten voittokulun myötä mobiilipalveluiden määrä räjähti käsiin vuosikymmenen taitteessa ja viimeisen viiden vuoden aikana olemme nähneet mobiililaitteiden muuttuvan lisälaitteesta usein eniten käytetyksi online-välineeksi. Mitkä tekijät ja konseptit muokkaavat mobiilipalveluiden kehitystä jatkossa ja mikä niiden merkitys on markkinoijalle?

Lue lisää