Kirjoitus

Kohdentaminen – päivän sana sähköpostimarkkinoinnissa

Ota yhteyttä
Katso kuva Kohdentaminen – päivän sana sähköpostimarkkinoinnissa Ensimmäisen jakelun klikkaussuhde eli CTR oli 0,37 %, ja jakelu poiki lopulta 2 kauppaa Eventillalle. Ensimmäisen jakelun klikkaussuhde eli CTR oli 0,37 %, ja jakelu poiki lopulta 2 kauppaa Eventillalle.
Katso kuva Toinen jakelu toteutettiin eri tavalla – huomattavasti pienemmälle rekisterille, mutta viestin sisällön tarkasti vastaanottajille kohdentaen. Toinen jakelu toteutettiin eri tavalla – huomattavasti pienemmälle rekisterille, mutta viestin sisällön tarkasti vastaanottajille kohdentaen.

Eventilla Oy on oululainen voimakkaasti kasvanut yritys, joka on lähtenyt hyödyntämään sähköpostimarkkinointia myynnin välineenä. Eventilla on palvelu, jonka avulla voidaan hallinnoida ja seurata tapahtumailmoittautumisia verkossa.

Markkinoidakseen palvelujaan Eventilla Oy toteutti kaksi erillistä sähköpostimarkkinointikampanjaa, toisen suurelle vastaanottajarekisterille ja toisen huomattavasti pienemmälle rekisterille, jossa vastaanottajina oli vain tietty toimiala.

Ensimmäisessä, isommassa jakelussa, vastaanottajia oli lähes 30 000. Tämä jakelu oli niin sanotusti kohdentamaton: siinä markkinoitiin Eventillan palveluja yrityksille otsikolla "Uusi palvelu tapahtumien hallintaan verkossa". Jakelun klikkaussuhde eli CTR oli 0,37 %, ja jakelu poiki lopulta 2 kauppaa Eventillalle.

Toinen jakelu toteutettiin eri tavalla – huomattavasti pienemmälle rekisterille, mutta viestin sisällön tarkasti vastaanottajille kohdentaen. Vastaanottajina olivat uimakoulut, joiden tiedettiin kokemuksesta painiskelevan ilmoittautumisten ja niiden hallintaan liittyvien asioiden kanssa. Eventillan palveluja markkinoitiin uimakouluille otsikolla "Uimakoulujen ilmoittautumiset helposti". Myös koko viestin sisältö muokattiin kohderyhmää puhuttelevaksi: tuloksena vain 121 vastaanottajalle menneestä viestistä oli klikkaussuhde CTR 7,89 % ja 3 kauppaa.

Case Eventilla todistaa, että osoitteiden määrää tärkeämpää sähköpostimarkkinoinnissa on osoitteiden laatu sekä viestin sisällön kohdentaminen vastaanottajille. Ihmisten vastaanottama sähköpostimarkkinoinnin määrä kasvaa jatkuvasti, mikä tekee relevantin sisällön tuottamisesta vastaanottajille entistä tärkeämpää. Vain kiinnostavat ja vastaanottajille merkitykselliset viestit luetaan – oikein kohdennettuna sähköpostimarkkinointi on toivottua viestintää, jota halutaan vastaanottaa jatkossakin. Kohdentaminen ei siis ole pelkkää sanahelinää, vaan todellakin päivän sana sähköpostimarkkinoinnissa!

Tutustu muihin asiakastarinoihimme

Oliko artikkeli mielestäsi mielenkiintoinen?

Tilaa kuukausittainen uutiskirjeemme, joka sisältää aina uusimmat mielenkiintoiset artikkelit.

Tilaa uutiskirje tästä

Lisää uutisia

Digitaalisen markkinoinnin trendit 2018 [+infograafi]

Näin vuoden alkumetreillä on hyvä pysähtyä hetkeksi ja katsoa, miltä ympäröivä digimaailma näyttää juuri nyt. Käymme artikkelissamme läpi vuoden 2018 merkittävimmät digitaalisen markkinoinnin trendit ja muutosvoimat. Bonuksena löydät artikkelin lopusta infograafin, joka kokoaa yhteen kaikki 21 digitaalisen markkinoinnin trendiä.

Lue lisää

Markkinoinnin automaation hyödyt numeroina

Markkinoinnin automaatiota hyödynnetään yhä useammissa yrityksissä ja moni vielä harkitsee. Automaatiota pidetään yleisesti liiketoimintaa tehostavana ja resursseja säästävänä markkinoinnin keinona, mutta mitä sanovat tutkimukset? Kannattaako markkinoinnin automaatio?

Lue lisää

5 syytä hyödyntää markkinoinnin automaatiota verkkokaupassa

Miksi markkinoinnin automaatiota kannattaa hyödyntää verkkokaupan markkinoinnissa? Kokosimme viisi hyvää syytä ja käytännön vinkkejä.

Lue lisää

Mobiilikehityksen nykytila ja tulevaisuus

Älypuhelinten voittokulun myötä mobiilipalveluiden määrä räjähti käsiin vuosikymmenen taitteessa ja viimeisen viiden vuoden aikana olemme nähneet mobiililaitteiden muuttuvan lisälaitteesta usein eniten käytetyksi online-välineeksi. Mitkä tekijät ja konseptit muokkaavat mobiilipalveluiden kehitystä jatkossa ja mikä niiden merkitys on markkinoijalle?

Lue lisää

Kuinka hyödyntää segmentointia sähköpostimarkkinoinnissa?

Sähköpostimarkkinointi on yhä paras tapa saada vastinetta markkinointibudjetille – siksi sitä kannattaa kehittää jatkuvasti! Viime aikojen selkänä trendinä on ollut sähköpostimarkkinoinnin tehostaminen segmentoinnin ja viestien kohdentamisen avulla. Miten sähköpostimarkkinoinnin segmentoinnissa pääsee alkuun, ja mitä kaikkea siihen käytännössä liittyy?

Lue lisää