Kirjoitus

Case: Uutiskirje kymmenkertaisti sivuston kävijämäärät

Ota yhteyttä
Case: Uutiskirje kymmenkertaisti sivuston kävijämäärät Trendi on sama joka kuukausi – uutiskirjeen avulla saadaan sivustolle selvä kävijäpiikki kirjeen lähetyspäivänä. Trendi on sama joka kuukausi – uutiskirjeen avulla saadaan sivustolle selvä kävijäpiikki kirjeen lähetyspäivänä.

Casessa esittelemämme yritys käyttää sivustollaan Google Analytics -seurantaa, jonka avulla seurataan aktiivisesti päivittäistä kävijämäärää sivustolla. Ilman uutiskirjeiden tuomaa kävijävirtaa sivustolla on päivittäin noin 10-150 vierailua. Suurin osa kävijöistä löytää sivustolle joko suoraan osoitteen tai hakuliikenteen kautta. Kerran kuukaudessa lähtevä uutiskirje tuo normaaliin kävijämäärään valtavan hyppäyksen.

Normaalina päivänä sivustolla on noin 50-150 vierailijaa, kun taas uutiskirjeen lähdettyä tammikuussa vierailijoita oli tuona samana tammikuun päivänä 710 kappaletta. Trendi on sama joka kuukausi – uutiskirjeen avulla saadaan sivustolle selvä kävijäpiikki kirjeen lähetyspäivänä.

Ohessa oleva grafiikka havainnollistaa hyvin kerran kuukaudessa lähtevän kirjeen aiheuttamaa hyppäystä kävijämäärässä. Kuvassa näkyvät piikit ovat uutiskirjeiden lähetyspäiviä.

Mielenkiintoista on myös se, että uutiskirjeestä tulleet kävijät viettävät sivustolla kohtuullisen paljon aikaa. Sivuston sisältöön kannattaakin panostaa – uutiskirjeen avulla voit saada sekä olemassa olevat että uudet, potentiaaliset asiakkaat selailemaan tuotteitasi ja palveluihisi liittyvää tietoa.

Ota yhteyttä, jos haluat tutustua tarkemmin työkaluumme Postiviidakkoon. Sen avulla toteutat helposti tyylikkäät graafiset uutiskirjeet, joista voit linkittää lukijasi sivustonne mielenkiintoiseen sisältöön.

Ota yhteyttä

Oliko artikkeli mielestäsi mielenkiintoinen?

Tilaa kuukausittainen uutiskirjeemme, joka sisältää aina uusimmat mielenkiintoiset artikkelit.

Tilaa uutiskirje tästä

Lisää uutisia

Verkkokauppias, seuraa ja kehitä asiakaskokemusta mediaseurannan avulla

Suoran palautteen sijaan asiakaskokemuksista avaudutaan yhä useammin verkossa ja sosiaalisessa mediassa. Vain murto-osa verkkokeskustelujen kehuista ja kritiikistä kantautuu verkkokauppiaan korviin. Miten seurata asiakaskokemusta ja miten kerättyä palautetta voi hyödyntää oman liiketoiminnan kehittämiseen?

Lue lisää

Digitaalisen markkinoinnin trendit 2018 [+infograafi]

Näin vuoden alkumetreillä on hyvä pysähtyä hetkeksi ja katsoa, miltä ympäröivä digimaailma näyttää juuri nyt. Käymme artikkelissamme läpi vuoden 2018 merkittävimmät digitaalisen markkinoinnin trendit ja muutosvoimat. Bonuksena löydät artikkelin lopusta infograafin, joka kokoaa yhteen kaikki 21 digitaalisen markkinoinnin trendiä.

Lue lisää

Markkinoinnin automaation hyödyt numeroina

Markkinoinnin automaatiota hyödynnetään yhä useammissa yrityksissä ja moni vielä harkitsee. Automaatiota pidetään yleisesti liiketoimintaa tehostavana ja resursseja säästävänä markkinoinnin keinona, mutta mitä sanovat tutkimukset? Kannattaako markkinoinnin automaatio?

Lue lisää

5 syytä hyödyntää markkinoinnin automaatiota verkkokaupassa

Miksi markkinoinnin automaatiota kannattaa hyödyntää verkkokaupan markkinoinnissa? Kokosimme viisi hyvää syytä ja käytännön vinkkejä.

Lue lisää

Mobiilikehityksen nykytila ja tulevaisuus

Älypuhelinten voittokulun myötä mobiilipalveluiden määrä räjähti käsiin vuosikymmenen taitteessa ja viimeisen viiden vuoden aikana olemme nähneet mobiililaitteiden muuttuvan lisälaitteesta usein eniten käytetyksi online-välineeksi. Mitkä tekijät ja konseptit muokkaavat mobiilipalveluiden kehitystä jatkossa ja mikä niiden merkitys on markkinoijalle?

Lue lisää