Kirjoitus

Case Musta-Pekka: Kohdennus tuo tuloksia

Ota yhteyttä
Katso kuva Case Musta-Pekka: Kohdennus tuo tuloksia Tärkeintä on saada sisältö kohtaamaan kohderyhmän kiinnostus ja seurata jatkuvasti miten tässä onnistutaan. Työtä asian eteen on tehtävä, mutta se näkyy myös tuloksissa Tärkeintä on saada sisältö kohtaamaan kohderyhmän kiinnostus ja seurata jatkuvasti miten tässä onnistutaan. Työtä asian eteen on tehtävä, mutta se näkyy myös tuloksissa

IT-tuotteiden jälleenmyyjä ja verkkokauppias Musta-Pekka on tehnyt tuloksellista sähköpostimarkkinointia jo useamman vuoden ajan. Lähetykseen Musta-Pekka käyttää Postiviidakko-työkalua, jolla lähetetään kuukausittain näyttäviä graafisia uutiskirjeitä sekä verkkokaupasta ostaneille että potentiaalisille asiakkaille. Kokemuksen kautta yrityksessä on huomattu, ettei sähköpostimarkkinoinnin kohdennus ole pelkkää sanahelinää.

Aiemmin Musta-Pekalla tehtiin markkinointia ostorekistereille, joissa viestien kohdennus oli hiukan väljempää. Hyvän sisällön ja laadukkaan vastaanottajarekisterin liittoon on toki pyritty aina – ajan myötä ostorekistereiden tehon huomattiin kuitenkin laskevan. Yrityksessä tiedostettiin että asialle täytyy tehdä jotain, ja syntyi päätös panostaa aiempaa voimakkaammin opt-in -tilaajarekisterin keräämiseen.

Tilaajia ryhdyttiin keräämään sivuston ja verkkokaupan kautta muun muassa erilaisten kilpailujen ja kampanjoiden avulla. Tilaajien keräämisen ohella Musta-Pekka seuraa tarkasti jakeluidensa tehoa eri kohderyhmille: jos jokin kohderyhmä tai juttu ei toimi, kokeillaan kohdentaa eri tavalla. Näin sekä sisältö että kohderyhmät päivittyvät ja jalostuvat jatkuvasti rinta rinnan. Systemaattisen työn on huomattu tuovan myös tuloksia: parhaiten kohdennetut viestit ovat saaneet massalistoihin verrattuna noin 8-kertaisen klikkausprosentin (CTR).

"Tärkeintä on saada sisältö kohtaamaan kohderyhmän kiinnostuksen kanssa ja seurata jatkuvasti miten tässä onnistutaan. Työtä asian eteen on tehtävä, mutta se näkyy myös tuloksissa", kertoo Musta-Pekka Oy:n toimitusjohtaja Jussi Patopuro.

Lue casen ohella Koodiviidakon parhaat vinkit opt-in -tilaajarekisterin kartoittamiseen:

Tutustu Postiviidakkoon

Oliko artikkeli mielestäsi mielenkiintoinen?

Tilaa kuukausittainen uutiskirjeemme, joka sisältää aina uusimmat mielenkiintoiset artikkelit.

Tilaa uutiskirje tästä

 

Artikkelin kommentointi

 
 

Lisää uutisia

Verkkokauppias, seuraa ja kehitä asiakaskokemusta mediaseurannan avulla

Suoran palautteen sijaan asiakaskokemuksista avaudutaan yhä useammin verkossa ja sosiaalisessa mediassa. Vain murto-osa verkkokeskustelujen kehuista ja kritiikistä kantautuu verkkokauppiaan korviin. Miten seurata asiakaskokemusta ja miten kerättyä palautetta voi hyödyntää oman liiketoiminnan kehittämiseen?

Lue lisää

Digitaalisen markkinoinnin trendit 2018 [+infograafi]

Näin vuoden alkumetreillä on hyvä pysähtyä hetkeksi ja katsoa, miltä ympäröivä digimaailma näyttää juuri nyt. Käymme artikkelissamme läpi vuoden 2018 merkittävimmät digitaalisen markkinoinnin trendit ja muutosvoimat. Bonuksena löydät artikkelin lopusta infograafin, joka kokoaa yhteen kaikki 21 digitaalisen markkinoinnin trendiä.

Lue lisää

Markkinoinnin automaation hyödyt numeroina

Markkinoinnin automaatiota hyödynnetään yhä useammissa yrityksissä ja moni vielä harkitsee. Automaatiota pidetään yleisesti liiketoimintaa tehostavana ja resursseja säästävänä markkinoinnin keinona, mutta mitä sanovat tutkimukset? Kannattaako markkinoinnin automaatio?

Lue lisää

5 syytä hyödyntää markkinoinnin automaatiota verkkokaupassa

Miksi markkinoinnin automaatiota kannattaa hyödyntää verkkokaupan markkinoinnissa? Kokosimme viisi hyvää syytä ja käytännön vinkkejä.

Lue lisää

Mobiilikehityksen nykytila ja tulevaisuus

Älypuhelinten voittokulun myötä mobiilipalveluiden määrä räjähti käsiin vuosikymmenen taitteessa ja viimeisen viiden vuoden aikana olemme nähneet mobiililaitteiden muuttuvan lisälaitteesta usein eniten käytetyksi online-välineeksi. Mitkä tekijät ja konseptit muokkaavat mobiilipalveluiden kehitystä jatkossa ja mikä niiden merkitys on markkinoijalle?

Lue lisää